Yrjö Närhinen Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtajaksi: Ravintolaruoan arvonlisäveron alennus tervetullutSulje

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton hallituksen puheenjohtajaksi on 13.1.2009 pidetyssä hallituksen kokouksessa nimitetty Oy Hartwall Ab:n toimitusjohtaja Yrjö Närhinen.

Panimoliiton uusi puheenjohtaja Yrjö Närhinen on hyvillään suomalaisen olutkulttuurin vahvasta kehityksestä. ”Panimoliiton jäsenpanimot ovat tehneet viime vuosina paljon suomalaisen olutvalikoiman monipuolistamiseksi ja oluen nostamiseksi arvoonsa erinomaisena ja laadukkaana ruokajuomana,” hän sanoo. Närhinen tukee lämpimästi ravintoloiden arvonlisäveron alennusta. ”Ravintolapalveluiden arvonlisäveron laskeminen 22 prosentista 12 prosenttiin tukisi ilman muuta myös olutkulttuuria, vaikka veronalennus ei alkoholijuomia suoraan koskekaan. Olutkulttuuri elää ja kehittyy erityisesti ravintoloissa, hyvän ruoan ja ystävien seurassa,” hän toteaa.

Hallituksen edellinen puheenjohtaja, Oy Sinebrychoff Ab:n emoyhtiön Carlsberg-konsernin pohjoismaiden aluejohtaja Mikael Aro jättää Panimoliiton hallituksen. Hän toimi liiton hallituksen puheenjohtajana tammikuusta 2007 alkaen.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton hallituksen muut jäsenet vuonna 2009 ovat puheenjohtajan lisäksi toimitusjohtaja Lasse Aho, Olvi Oyj, toimitusjohtaja Pekka Tiainen, Oy Sinebrychoff Ab sekä toimitusjohtaja Matti Heikkilä, Nokian Panimo Oy.

Toimitusjohtaja Yrjö Närhinen, Oy Hartwall Ab
p. 020 717 111 (Hartwall vaihde)

Toimitusjohtaja Timo Jaatinen, Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto
p. (09) 1488 71 (ETL vaihde), GSM 040 837 6794

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Sen jäsenyritykset ovat Oy Hartwall Ab, Nokian Panimo Oy, Olvi Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto toimii Elintarviketeollisuusliitto ry:n yhteydessä, ja se edustaa maamme jalostusarvoltaan kolmanneksi suurinta elintarviketeollisuuden alaa.