VastuullisuusSulje

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton jäsenyritykset kantavat yhteiskuntavastuun niin sosiaalisten kysymysten kohdalla kuin ympäristöasioissakin. Panimoteollisuus on sitoutunut kestävän kehityksen periaatteeseen ja vastuulliseen tuotteiden mainontaan ja markkinointiin.

Olut, siideri ja long drink -juomat ovat kohtuullisesti käytettyinä erinomaisia seurustelu- ja ruokajuomia. Oluella on tutkitusti terveyttä ja hyvinvointia vahvistavia ominaisuuksia. Kaikki oluen raaka-aineet ovat peräisin luonnosta. Olut on osa terveellistä ja tasapainoista ruokavaliota. Valtaosa suomalaisista osaa nauttia alkoholijuomia kohtuullisesti.

Panimoteollisuus suhtautuu vakavasti alkoholin väärinkäyttöön ja siitä aiheutuviin ongelmiin. Ala pyrkii edistämään kohtuukäyttöä valistuksella, tutkimuksella ja tiedottamisella.

Panimoteollisuuden kanta on ehdoton: alkoholipitoisia juomia ei valmisteta eikä markkinoida alaikäisille. Alkoholia on turvallista nauttia vasta 18 ikävuoden jälkeen.

Panimoliiton jäsenyritykset ovat sitoutuneet vastuulliseen alkoholimainontaan. Nykyinen mainonnan säätely on riittävällä tasolla.

Tutustu kohtuullisesti.fi-nettisivustoon »

Panimoalan alkoholijuomien vastuullisen markkinoinnin ohjeet (pdf)
Alkoholimainonnan ennakkotarkastus