Tero Kallio Panimoliiton toimitusjohtajaksi 20.7.2009 alkaenSulje

FM Tero Kallio (34) on nimitetty 20.7.2009 alkaen Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimitusjohtajaksi. Lisäksi hän toimii Elintarviketeollisuusliiton johtajana vastuualueenaan yhteiskuntasuhteet. Kallio siirtyy liittojen palvelukseen Eduskunnasta, Kokoomuksen eduskuntaryhmän pääsihteerin tehtävistä.

Tero Kallion harrastuksiin kuuluvat mm. ruoanlaitto ja kirjoittaminen, ja hän on julkaissut myös ruokakirjoja.

Liiton nykyinen toimitusjohtaja Timo Jaatinen siirtyy heinäkuun lopussa Suomen Satamaliiton toimitusjohtajaksi.

Puheenjohtaja Yrjö Närhinen, puh. 020 717 111 (Hartwall vaihde)
Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry

Tero Kallio, p. 040 729 4513

Toimitusjohtaja Heikki Juutinen, puh. (09) 1488 7203
Elintarviketeollisuusliitto ry

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Sen jäsenyritykset ovat Oy Hartwall Ab, Nokian Panimo Oy, Olvi Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto toimii Elintarviketeollisuusliitto ry:n yhteydessä, ja se edustaa maamme jalostusarvoltaan kolmanneksi suurinta elintarviketeollisuuden alaa.