Panimoala lahjoittaa Kuopion yliopistollisen sairaalan lapsille 10 000 euroa ja virvoitusjuomia jouluksiSulje

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton perinteisen joululahjoituksen saa tänä jouluna Kuopion yliopistollisen sairaalan lastenklinikka. 10 000 euron rahalahjoitus kohdennetaan vastasyntyneiden valvontamonitorien hankintaan. Lisäksi sairaalan lapsipotilaat saavat virvoitusjuomia joulun piristykseksi.

”Joululahjoitus lapsipotilaille on ollut Panimoliiton perinteenä jo vuodesta 1993”, kertoo liiton viestintäpäällikkö Katri Tuulensuu. ”Virvoitusjuomalahjoituksella haluamme antaa sairaalan lapsipotilaille ja henkilökunnalle välitöntä iloista joulumieltä. Limonadit on aina otettu mielihyvin vastaan. Rahalahjoituksen ajatus on auttaa lastenklinikan toimintaa pidemmän aikaa.”

Panimoliiton jäsenyritykset toimittavat sairaalaan virvoitusjuomia jaettavaksi joulun aikaan potilaille, potilaiden vanhemmille ja henkilökunnalle. Rahalahjoitus käytetään lastenklinikan vastasyntyneiden osastolle hankittavien uusien valvontamonitorien hankintaan. Valvontamonitori seuraa ja rekisteröi vastasyntyneen hengitystä, pulssia, verenpainetta ja lämpötilaa. Jos niissä havaitaan poikkeavuuksia, kone hälyttää hoitohenkilökunnan paikalle. ”Valvontamonitori säästää ja järkevöittää hoitajien ja lääkäreiden työtä, ja sen keräämiä tietoja voidaan myös hyödyntää tutkimustyössä, ” kertoo tulosyksikön johtaja Mikko Perkkiö.

Kuopion yliopistollisen sairaalan lastenklinikka vastaa kaikesta sairaalahoitoa vaativasta lasten sairaanhoidosta vanhan Kuopion läänin alueella. Lisäksi se vastaa Pohjois-Savon, Keski-Suomen, Pohjois-Karjalan, Etelä-Savon ja Itä-Savon sairaanhoitopiirien erikoistason hoidosta. Lastenklinikka sisältää lastentaudit (pediatrian) ja lastenneurologian, ja siellä hoidetaan keskimäärin 7000 lasta ja nuorta vuodessa.

Viestintäpäällikkö Katri Tuulensuu, p. (09) 1488 7601, GSM 040 777 1938

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Sen jäsenyritykset ovat Oy Hartwall Ab, Nokian Panimo Oy, Olvi Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto toimii Elintarviketeollisuusliitto ry:n yhteydessä, ja se edustaa maamme jalostusarvoltaan kolmanneksi suurinta elintarviketeollisuuden alaa.