Finalistit valittu, voittajat julki toukokuun lopullaSulje

Vuoden Olutkauppias ja Olutravintoloitsija 1998:

Panimoliiton asiantuntijaraati on valinnut seuraavat henkilöt finaaliin ehdolle Vuoden Olutkauppiaaksi ja Olutravintoloitsijaksi:

Ehdolla Vuoden Olutkauppiaaksi 1998
Heikki Kalliala, K-Tapsa, Perniö
Juha Riikola, Automarket Prisma, Joensuu
Jukka Ruusu, KKK Supermarket Suuretu, Oulu

Ehdolla Vuoden Olutravintoloitsijaksi 1998
Markku Jeskanen, Olutravintola Sillansuu, Savonlinna
Jarkko Kovasiipi, Ravintola Old Bank, Turku
Esa Mustonen, Ravintola St. Urho´s Pub, Helsinki

Finaaliin pääsyn edellytyksenä oli erityisesti, että henkilöt vievät eteenpäin suomalaista olutkulttuuria ja että heidän henkilökuntansa on asiantuntevaa ja palvelualtista. Finalistien toiminnassa raati näki pitkäjänteistä, ammattitaitoista olutasialle omistautumista. Olutvalikoimaa raati tarkasteli yhtenä useista olutosaamisen tekijöistä. Runsaan olutmerkkimäärän sijaan raati arvosti valikoiman muodostamaa kokonaisuutta ja sen hyvää hallintaa. Finalistien monipuolisuuden varmistaakseen raati otti huomioon myös alueellisen tasapainon ja kauppiaiden osalta sen, että finalistit edustavat eri kokoisia vähittäismyyntipisteitä.

Raati valitsi finalistit 35:stä Panimoliitolle ehdotetusta olutkauppiaasta ja olutravintoloitsijasta. Raadin työ jatkuu, sillä raadin seuraavana tehtävänä on valita finalisteista lopulliset voittajat. Heidät julkistetaan Helsingissä 27.5.1998.

Raadin puheenjohtajana toimii toimitusjohtaja Risto Saarinen Panimoliitosta. Muut asiantuntijajäsenet ovat asiamies Hannu Hakala/Suomen Hotelli- ja Ravintolaliitto SHR ry, panimomestari Ilkka Hyttinen/Oyj Hartwall Abp, myyntijohtaja Pertti Luo-to/Oy Sinebrychoff Ab ja toiminnanjohtaja Erkka Myötyri/Suomen Olutseura ry.

viestintäpäällikkö Sirpa Rinne
puhelin (09) 1488 7238